TY - JOUR ID - 10 TI - ‌مهارت‌های گفتاری و شنیداری از منظر آموزه‌های دینی JO - اسلام و پژوهش های روان‌شناختی JA - IP LA - fa SN - 2981-149X AU - فدوی صومعه سرائی, اسماعیل AU - احمدی, محمدرضا AU - هوشیاری, جعفر AD - دانش آموخته سطح سه حوزه علمیه قم، قم، ایران AD - استادیار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، قم، ایران AD - استادیار روان‌شناسی، استاد همکار مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه، قم، ایران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 5 IS - 11 SP - 77 EP - 101 KW - مهارت‌های گفتاری KW - مهارت‌های شنیداری KW - قرآن KW - روایات DO - N2 - برخی ساحت‌های زندگانی بشر با پیشرفت دانش بشری آسان‌تر شد، این شاکله روحانی و جسمانی انسان بود که او را به سوی زندگی اجتماعی کشاند، و آنها برای بهره‌مندی از اطلاعات علمی و تجربیات رفتاری نیازمند ارتباط میان فردی گفتاری و شنیداری هستند. هدف این پژوهش تدوین مهارت‌های گفتاری و شنیداری از منظر آموزه های دینی است. روش پژوهش حاضر توصیفی ـتحلیلی است و با شناسایی مبانی وحیانی با استناد به آیه‌های قرآن و روایات معصومین؟عهم؟ به گفت‌وگوکنندگان این توانایی مهارتی را می‌دهد تا با استفاده از راهنمایی‌های تخصصی پیامبر اکرم؟ص؟ و امامان معصوم؟عهم؟، ارتباط میان فردی گفتاری و شنیداری مفید و تأثیرگذاری را با یکدیگر تجربه کنند. UR - http://journals.ueae.ir/article_10.html L1 - http://journals.ueae.ir/article_10_7879730b1564493cecfeb1dbb9815af7.pdf ER -