TY - JOUR ID - 88 TI - اثربخشی آموزش مؤلفه‌های هوش معنوی بر خویشتن‌داری جنسی دانشجویان پسر JO - اسلام و پژوهش های روان‌شناختی JA - IP LA - fa SN - 2981-149X AU - عابدینی, نصیر AU - سهرابی, فرامرز AD - دانشجوی دکتری روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، قم، ایران AD - دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، تهران، ایران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 1 IS - 1 SP - 81 EP - 94 KW - هوش معنوی KW - خویشتن‌داری جنسی KW - طرح آزمایشی DO - N2 - پژوهش پیش رو، با هدف تعیین میزان اثربخشی آموزش مؤلفه‌های هوش معنوی بر خویشتن‌داری جنسی دانشجویان پسر دانشگاه‌های تهران انجام شده است. طرح پژوهشی استفاده‌شده در این پژوهش، طرح آزمایشی با پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش، همه دانشجویان پسر دانشگاه‌های تهران بود که از میان جامعه آماری، 26 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند‌مرحله‌ای انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات، از پرسش‌نامه خویشتن‌داری جنسی، در سطح توصیف داده‌ها از میانگین و انحراف معیار، و در سطح تحلیل‌ استنباطی از آزمون کوواریانس استفاده شده است. نتایج تحلیل داده‌های این پژوهش نشان داد که آموزش مؤلفه‌های هوش معنوی، موجب افزایش خویشتن‌داری جنسی دانشجویان پسر دانشگاه‌های تهران می‌شود. UR - http://journals.ueae.ir/article_88.html L1 - http://journals.ueae.ir/article_88_7e0bc266e128bf3da4bac99d572ec7fd.pdf ER -